Gräset är inte grönare på andra sidan ?

Hur vet man att gräset inte är grönare på andra sidan ?
Jag får ofta höra detta.
Hur vet man att gräset inte är grönare på andra sidan om man överhuvudtaget inte ens testar den andra sidan ?
Nu snackar jag allmänt, det kan va allt från flytt till att testa ett annat jobb.
Alltid hör man "Gräset är inte grönare på andra sidan".
Men vad menar dom egentligen ? Det kan man ju inte veta.. om man inte testat, om man testat och det inte funkade, då vet man att gräset är inte grönare, men om man testar och tycker om det, då är det grönare.
Det där kan va så olika.
Men jag kan tänka mig att tex om någon byter jobb ( behöver inte vara till ett bättre ) och det inte funkar, då blir folk nästan ret glad att dom kom tillbaka, fick lära sig sin läxa, "Jaså det var inte grönare än så ?"
Men om man verkligen gör det, och tycker om det och inte kommer tillbaka, blir dom då sur/irriterad/missnöjd med den andres val ? Avundsjuk ? Att dom verkligen lyckades och att dom själv inte vågar/orkar lyfta på rumpan och göra det dom verkligen vill.
Många förväntar sig att andra ska misslyckas om dom har en dröm/ett mål.
Men det beror bara på att dom själv inte har uppnåt, inte kommer iväg, eller vågar göra det dom egentligen vill.
Man ska vara glad om en kompis eller familjemedlem vill och klarar det dom har som mål, vad gör det egentligen om man hittar grönare saftigare gräs ? Och verkligen älskar det.

Men detta ordspråk har så många olika innerbörder, vill bara säga att gräset faktiskt kan va grönare, det behöver inte vara sämre, det är beroende på din egen känsla.

Hjälp istället personen som faktiskt vill försöka, stoppa inte, hjälp istället & UPPMUNTRA !

Sen hoppas jag verkligen att alla som har en dröm eller mål försöker uppnå det, ni kommer bara ångra det senare om det inte är så.

Peace Out / Memz



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0