Lördag

Sorry, kom inte på någon bättre rubrik ;]
Sitter hos mamma & pappa just nu, har nyss vart på systembolaget och handlat upp tills ikväll, blir lite ferre & sådär.. nästan som en Utflyttningsfest.
För jag måste ju vara ute ur lägenheten innan det sista Augusti, och det är snart, + att jag åker till Turkiet den 30/8.
Längtar som fasiken, till värmen, drinkarna, havet, klubbarna, hotellet, poolen, maten, shoppingen, ALLT !

Sitter här & funderar på kulturer, jag är verkligen glad att världen ser så olik ut vart man än vänder sig.
Jag älskar Kulturer, verkligen, och att uppleva dom, lixom..
Jag älskar det, för tänk vad tråkigt om hela världen haft samma kultur, religon och tankar.
Eller om man går på stan, och kan välja mellan massa olika matkulturer, China, Japan, India, LatinaAmerica, USA..
Är det inte väldigt väldigt GÖTT ? =]
Sverige är ändå ett skönt land för här är så pass mycket olika kulturer och vad hade Sverige varit utan, Kebab, Taco´s, Persiska mattor, Dansande Indianer på Sthlms gator, torgs försäljning med frukt från hela världen, människor från olika delar i världen som håller ihop, 100tals olika språk, Kinamat, Pizza, orientalisk musik som hörs från öppna fönster, ALLT !
Är det inte skönt ?

Jag hoppas en dag, att hela världen skulle kunna va utan fördommar från alla dess håll.
Det vore en dröm.

Just some toughts..

Peace / E.



Kommentarer
Postat av: Sara

haha nej det skulle det inte, max 20 minuter :-P

Kollade förresten vad jag sprang 1 km o 50 meter på 2003 där uppe hos er. Det var 5 min och 30 sek ungefär alla gångerna, så det var ju mycket bättre än jag trodde!



Vart flyttar du då?!

2008-08-16 @ 16:53:46
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Sara

Nice, stackars papsen-får aldrig vara med!



Ska du flytta söderut och jobba då?

2008-08-16 @ 17:27:51
URL: http://smuppra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0