Nattuggla 2

Sitter här ännu en natt och bloggar.
Har börjat packa nu, stoppat ner saker i kartonger, tagit ner gardiner, från väggarna och oj vad tomt och stökigt det blir..
Det känns lite konstigt att flytta nu faktiskt.. men jag är så jäääääävla velig.
Varför måste jag vara det ? Det är jätte jobbigt.



 Läste något otroligt dumt nyss, på aftonbladet.se
En ny reality serie i USA som ska börja, som handlar om modeller som ska tävla i bantning, för att dom sägs vara för tjocka och den som lyckas bäst ska få sin dröm, att bli modell.
Jag blir så jävla less på alla dessa ideal.
Detta diskuteras och skrivs säkert överallt om i världen, men nu är jag less så jag måste skriva en rad jag med.
Kan inte alla bara acceptera och inse att alla ser olika ut och alla är vackra, tjocka, smala, långa eller korta.
Vad spelar det för roll, bara man tycker om sig själv lixom ?
Om du försöker bli någon du inte vill vara eller är, kommer du inte tycka om dig själv, och då kommer ingen annan göra det heller och då kommer allt lidande bara vara förgäves eftersom du säkert till 100 % kmr må dåligt under tiden eftersom du gör det för någon annan och inte dig själv, eftersom denna har påpekat det.
Jag tycker det är hemskt när man hör t.ex 10åringar prata om att dom är för tjock, är för ful osv..
I den åldern borde man inte ens veta vad som anses vara "fult", eller vilka kläder man ska ha eller hur man ska se ut.
Jag blir ibland galen på denna värld.

Det jag blir mest galen på är när folk alltid, alltid ska kommentera hur man ser ut ?
PALLA BRY SIG OM HUR NÅGON ANNAN SER UT !?
Varför ens slänga ur sig dumma kommentarer eller anmärkningar på hur någon annan ser ut eller borde se ut.

"Du borde träna lite mer, du skulle va så fin om du gick ner lite i vikt, du borde göra det, du borde göra så".
Ni tror ni är snälla när ni säger sånt, ni tror ni hjälper. FEL. Ni sänker.
Sänker människans självförtroende och självbild.
Sånt här leder ofta till självsvältning eller hetsätning. Är det det ni vill uppnå ?

Senast i helgen fick jag höra "om du kommer hit så ska du börja träna varje dag"
HAHAHA tillåt mig skratta, men jag är less på dessa kommentarer, jag vet redan att jag är ett FETTO du behöver inte påminna mig.

Ska jag gå runt till människor och säga, du borde banta, du borde äta mer, du borde bli längre, eller du borde klippa av dig benen så du blev lite kortare.
Ärligt nu alla män och kvinnor.
Det är inte för den andres skull ni säger allt detta, det är för att höja eran egen självkänsla, att ni känner er bättre om ni anmärker den andres fel.
So just shut the fuck up and zip your mouth.

Så snälla, kan ni inte hålla era tankar för er själva och le istället ?


God natt.

Peace / E.





Kommentarer
Postat av: Lina

haha.. tyckte du! ? Va kul...

Joo.. jag kommer ihåg den klänningen! =P



Fan va sjuukt det där med modellerna... suck!

2008-08-26 @ 11:57:28
URL: http://monroy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0