Tribute 2 Neo-Soul

Neo-Soul är den skönaste musiken att lyssna på när man är lite nere, om man sitter o softar för sig själv och drömmer sig bort i dagdrömmarna ( vilket jag alltid gör ) eller bara vill ha lite feel good känsla..
Det är inte så många som vet vad stilen är för den är inte så känd än som den borde vara, inte i sverige iallfall, med andra länder vet jag inte,  eller alltså artisterna är kända, men inte så många vet att dom ligger under stilen Neo-Soul.
Iaf, det är en ny modernare stil av soul, och är mixxad av alla stilar, rnb hiphop, jazz o funk , house, you name it !
Dom hära artisterna är värda att kollas in so damn good, detta är dom jag lyssnar på och skriver ner dom men det finns massor massor andra artister... så detta är inte dom ända ;)
Jill Scott, D´angelo, Erykah Badu, John Legend, Musiq Soulchild, India Arie, Angie Stone o Corinne Bailey Rae.. du har 100 % hört dom allihopa, men eller hur, erkänn du visste inte att det va Neo-Soul .. det visste inte jag heller förän typ 3 år sen.. men om du känner dig nere eller nånting jag lovar dig, sätt på nån av dom här låtarna !!

Jill Scott
 ft. Mos Def - Love rain mix 2,  ft. Common - 8 minutes to sunrise, - Golden

Erykah Badu
- Bad Lady, - Love of my life

Musiq Soulchild
- Love, - Halfcrazy

John Legend
- Refuge, - So high, - Used to love you

Aa detta är tight, dessa är mina äkta feeling down listen and get up songz...

http://www.youtube.com/watch?v=4b7kWf6nXkc        - UUUPPZ, LYSSNA, Can´t stop luvin !!!!

Peace out Memzzzzzzz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0