Dimashq

Man blir lite nere när man är van solen&värmen i Syrien ( inte för att det va supervarmt men det va härligt ) och här hemma i Sverige är det grått och trist.
Men det är bättre än när vi åkte från Sverige, då va det fullt med snö och snöstorm här.
Och när vi kom hem hade jätte mycket smällt och det regnade ! Så det va ju bra !
Men å andra sidan tycker jag om regn, men det regnar inte nu, det är bara grått..

Men ni anar inte hur skönt det är o va hemma hos sin familj och vänner igen.. det är sååååå skönt !
Blev lite ensamt där när man inte kan prata så mycket arabiska, o inte så många kunde engelska..
Hehe men jag är glad att jag åkte, det har varit en upplevelse och spännande och allt på samma gång.
Nyttigt.
Jag älskar att resa, det är så intressant med olika kulturer och andra länder..
Och det har vart så kul att åka iväg med älsklingen en hel månad, tack tack tack !!! =) Du är bäst.

Och Damascus är verkligen en vacker stad, och Moskeén Umayyad Mosque va otroligt vacker !
Och bergen som lös upp på kvällarna med alla lysena, det va verkligen fint !


Inte jag som tagit denna bilden, snodde den från Google bara för att ni ska få se hur stor den är !

Vackert va ??


Inne i Moskeén =) Men den bilden har jag tagit iallfall.
Alla bilder jag lägger upp från Syrien har jag tagit eller Ibrahim.
Men bilden på hela Moskeén snodde jag från Google, så ni förstår hur stor den var.
=) hehe.

Nää nu ska jag hälsa på Sara i hennes nya lägenhet =)

Puss / E.

Kommentarer
Postat av: IngenKanVeta

Det är vår nu!

Hoppas du mår bra i vårsolen!



kramar

2009-04-06 @ 15:40:24
URL: http://ingenkanveta.blogg.se/
Postat av: Beritdolores

Hej !

Ja, det är underbart skönt när du här hemma igen..

Men vilken upplevelse du har varit med om...

Nyttigt att se dess olika kultur !

Kram från Mammsen

2009-04-07 @ 07:49:15
Postat av: Lina

Ooj va roligt sötis!

Kul att se allt detta kan jag tänka mig!



ouss

2009-04-07 @ 11:36:04
URL: http://monroy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0