Hiphop ain´t just a ass

Och återigen där, förklaringen om hiphop.. tror jag ska bli lärare i hiphop historia =P !
Om det blir tal om hiphop hör man av det flesta, åh dom säger bara bitch, hoe, fuck eller sådär o det är bara nakna tjejer o massa rumpor i videorna..
Snälla folket, det är inte hiphop, its hip pop eller RNB.

Hiphop är om dom texternas handlingar,  frågor, allt som har med livet o göra - kärlek, hat, krig, problem, samhället, politik, världs frågor, allt..
Man kan säga att dom äkta lyricerna inom hiphop är som politiker fast dom ger sitt budskap genom musik.

Det är stor skillnad mellan HIPHOP och "hiphop" som visas på MTV, The Voice m.m.
Den musiken på tvn är entertaiment musik, det ska nås ut till människor, och människor vill ha ngt att dansa till, nogon wacked text o sådär, jag menar, hur många tittare skulle dom ha om dom började visa KRS-One, Immortal Tecnique m.m.
Inte så många, nej kanalerna visar vad dom flesta vill höra, kommersiellt och säljande, ei.

Och jag säger inte att jag inte lyssnar på det, jag säger inte att låtarna inte är bra, jag älskar Akon, T-Pain m.m.
Och jag gillar Chris Brown o Flo-Ridas musik, jag säger inte att jag inte gör det.
Men vill bara visa skillnaden ;)

Men för mig så är den riktiga musik där dom riktiga texterna finns, var själen i musik och hjärtat i texterna är, the real thing.

Här, ska visa.




Gang starr - Moment of true, gammal låt men går inte o tröttna på =)

Trey Songz, Souljah Boy, Gucci Mane - Lol =)


Hör ni skillnaden ? =)
Hehe.

Puss / E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0