People ?

Jag har några frågor om människan & människans beetende och tankesätt.

1. Hur kan en människa bli arg på en annan person därför dom väljer att byta sitt levnadsätt eller sina vanor dom haft förut, det är den människans beslut inte den andras.

2. Varför blir människor irriterade på andras framgång ?

3. Varför bryr människan sig så mycket om andras val ?

4. Varför betyder meningslösa ting så mycket för en människa när det finns så mycket viktigare saker att bry sig om ?

3. Varför lär sig inte en människa att förstå sig själv, innan dom försöker förstå andra ?

4. Varför lär sig inte människan om olika saker, innan dom försöker lära någon annan det ?

5. Varför försöker en människan predika om någonting dom egentligen inte förstår ( bättre att vara tyst ) ?

6. Varför blir människan irriterad och arg om någon försöker göra någonting bra ?


Säkert är detta saker som vi alla funderar på.
Sånna här möter man varje dag, och det är så irriterande.

Jag väljer några saker som jag vill välja och folk går runt och är sur för det ? Förstår inte riktigt varför ? Vad har det med dom att göra, det är ju mig det handlar om, varför sårar jag dom om jag inte väljer att göra så, äta det, osv osv.
I don´t understand, people are strange.

Jag tycker också vi europer och västvärlds folk är konstiga, otroligt bortskämda, snåla och skulle lära sig lite om livet.
T.ex barn här, dom gråter ögonen ur sig om dom inte får sitt lördagsgodis, barn i t..ex afrika eller indien dom är överlyckliga av att få ett glas rent vatten.
Här tar folk självmord, i andra länder kämpar dom för att överleva.
Här köper man prostitution, där säljer man prostutuion för att få pengar.
Här klagar vi på att vi inte har nyaste mobilen medans andra inte har kläder.
Vi tycker 1000 är ingenting, andra tycker 1 kr är en skatt.

Kan ni se vad jag menar, ser ni skillnaden ? Alla borde försöka göra ngt för att förändra, men jag vet att det är svårt,, det ser man med egna ögon..


Lite flummiga inlägg som vanligt, men som jag sagt innan jag försöker bara skriva ner mina tankar, vilket kan bli svårt ibland, haha ! =)

Puss / E.

Kommentarer
Postat av: Jii

:D Thanx. Mycket bra inlägg :) keep it up u to :D

take care

2009-07-15 @ 20:01:54
URL: http://samapguita.blogg.se/
Postat av: lina

Ofta är det avundsjuka tror jag... eller att de inte förstår,

Det man inte förstår är man rädd för oftast!



När man har allt och har det bra är det ofta så att man inte har nåt att sträva efter.. allt blir tråkigt och rutin och oftast är det bäst att inte ha allt. Att eftersträva! Vilja ha... längta.. få det och bli lycklig för att man fått det oavsett om man är rik eller fattig!

2009-07-16 @ 01:49:08
URL: http://monroy.blogg.se/
Postat av: Världsvan

Citat

Jag tycker också vi europer och västvärlds folk är konstiga, otroligt bortskämda, snåla och skulle lära sig lite om livet.

T.ex barn här, dom gråter ögonen ur sig om dom inte får sitt lördagsgodis, barn i t..ex afrika eller indien dom är överlyckliga av att få ett glas rent vatten.

Här tar folk självmord, i andra länder kämpar dom för att överleva.

Här köper man prostitution, där säljer man prostutuion för att få pengar.

Här klagar vi på att vi inte har nyaste mobilen medans andra inte har kläder.

Vi tycker 1000 är ingenting, andra tycker 1 kr är en skatt.



Klart att Människor uppträder efter hur man blivit uppfostrad! Som barn vet man ju inte att andra barn lider, och barn skall ju inte heller behöva få lida av att någon annan gör det.

Jag tycker att du skriver mycket bra och sunda saker!!

Men vem kan förändra världen? rätta till alla orättvisor. Visserligen kan man skänka pengar till någon form av hjälporganisation, arbeta idiellt för en god sak. eller ställa upp som kontaktperson till någon som har det svårt.

Visst vi tar livet av oss här i norden, medans andra kämpar för att överleva! men vilka val har dom som väljer att överleva?? kanske måste dom pga någon anledning? kanske har de en sjuk mamma/morfar eller 7 barn som ingen tar hand om de skulle välja att ta sitt eget liv.

Vi i norden har mera skyddsnät att falla ner på när tragiska händelser händer i våra liv, och det gör också att vi kan vara mera egoistiska när det gäller våra invididuella val!! i 3dje världen funkar det inte så.

Se på alla såkallade superstjärnor i Usa och övriga rika länder!!

Tror du att de skulle anse sig stor, om de fick jobba som du och jag ca 40 tim i veckan för att få ihop till alla räkningars skatter osv.

Nej det finns alltid dom som har det värre än andra. men huvudsaken att man gör det man kan, för att förändra sin egen livstillvaro... även om världen är som sagt j*vligt vrickad åt alla håll.



Tycker att du kommit långt i din förmåga till empati till andra!! du tänker stort, och det kommer man långt med.

Kram



2009-07-16 @ 12:03:25
Postat av: Anonym

tankeställare..

2009-07-19 @ 01:17:36
URL: http://assuefacente.blogg.se/
Postat av: A

Projektering kallas det..

2009-08-08 @ 11:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0