Inspiration



Martin Luther King -
"Jag har en dröm, att en vacker dag skall nationen resa sig och förstå... att alla människor är skapade lika... Jag har en dröm om att en dag skall mina fyra små barn leva i en nation där de inte skall bli bedömda av deras hudfärg, utan enligt innehåll av deras karaktär."
40 år efter och vart står vi nu ?



Mathma Ghandi -
"Ghandi Sa: Den viktigaste striden att utkämpa var att besegra sina egna demoner, rädslor och osäkerheter."
En man som stod för ickevåld, och hade många bra filosofier.




Nelson Mandela -
En man som kämpade mot Apartheit och för rättvisan.




Paulo Coelho -
En författare med inspirerande buskap.



Khaled Hosseini -
En författare som skrivit en av dom bästa böckerna jag läst, en stor inspiration.



Goapele -
Sångerska med underbara texter i sin musik.
"Leaving all my fears to burn down
Push them all away so I can move on
"



Erykah Badu -
En otrolig sångerska och textskrivare.

Jag har många inspirationskällor speciellt inom musiken, här är några;
Billie Holiday, Chaka Khan, Ruth Brown, Sade, Marvin Gaye, Lupe Fiasco, Keyshia Cole, Ray Charles,
Jay-Z, Michael Jackson, Al Green, Etta James, Mos Def, m.m.

I´ve got a lot of favourites ;)

Puss / E.


Kommentarer
Postat av: beritdolores

Du är för härlig du ! Love, peace and understanding.

2009-11-15 @ 09:58:25
URL: http://svenningson.se
Postat av: Hanna

Peace out..dude!! Du har så mkt fint att säga.... kram

2009-11-17 @ 13:22:19
Postat av: Lina

Alltid lika klok! puss och sov gott! =)

2009-11-17 @ 21:37:10
URL: http://monroy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0