Jag saknar..

..Syrien litegranna !!!
Då jag va där va jag lite små less, men nu saknar jag det fina landet.
Det va mysigt när man tänker efter.. men det va så mkt nya intryck.
Saknar - Maten, kulturen, musiken, människorna, staden - Allt !

Här är lite bilder på det vackra Syrien ( ej jag som tagit dom );

 


Damascus by night; När man va på berget och såg detta så kan ni bara tänka er va fint de va =)




Marknaden i tunneln


Trafiken va ju rolig =) och där sprang man mellan bilarna






Umayyad Mosqeen





Ski land =)







I Zamalka där vi bodde, en liten förort till Damascus eller vad man ska säga..
Inte lika fint där men det hade ändå sin charm =)



En telefonaffär i Zamalka där vi fixa pengar i telefonen
MTN =)



I Jaramana, en annan förort som vi va i mycket.. det fanns mycket shopping där o saker att titta på =)
O äta massa kebab haha o falafel !
Vi hade en favoritresturant som vi alltid va på typ.. så.. jätte fint ställe !






Fina Syrien !!!
Damascus.

Åh blir glad och saknar när jag tittar på bilderna =)

Puss / E.


Kommentarer
Postat av: Sara

Ser fint ut, men är nog ingen plats för mig att bo på. Ser ut att vara mycket bilar även om rondellen var tjusig haha.



Haha ja vatten bara vore väl ingen hit. Men de första fem dagarna var tuffa. Bara flytande mat. Vatten, juice, youghurt, soppor. Typ det. Hemskt.

De andra dagarna med mjuk mat var bättre. Lite mer substans i maten!

Kramar

2009-11-21 @ 00:43:00
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Lina

Fan av coolt att du varit där! fina bilderø...=P pusss

2009-11-21 @ 21:03:05
URL: http://monroy.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej Emmiluss, hur länge blir du här? :)

2009-11-22 @ 20:33:28
Postat av: Anonyma Jag

Hej, halkade in på din blogg när jag sökte på bilder på damaskus. :) Vad roligt att du varit där nere. Vad gjorde du där? Jag ska också åka dit! :D .. Ha det fint

2011-03-14 @ 08:17:24
URL: http://adropinthesea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0