Toughts.

Har ni tänk på en sak ? Det har jag..
Det är lättare o göra saker som man inte vill.
Det är lättare o säga ja till något som man inte vill göra, kan eller orkar, än att säga nej.
Om man står och väljer mellan två saker, ena saken vill man ha mer och andra mindre, man väljer oftast den mindre saken.. vet inte varför, det bara är så.
Det finns många exempel på detta.. vad man ska göra så väljer man det som känns minst bra.
Är det för att man tycker att man inte behöver det bästa eller varför.. det är ju helt fel man ska ju ha det bästa.
Sen går man och tänker efter, nej jag skulle gjort det andra eller valt det andra eller varför sa jag inte nej ???

Förut så kunde jag aldrig säga nej, det gick inte, kunde typ inte uttala orden, det va bara ja som kom ut, hur mkt jag än inte orkade eller ville, så blev det endå ett ja.
Så då blev man också automatiskt den översnälla som alltid ställde upp och gjorde, följde med, hjälpte till med ALLT ! ( Men lika ofta inte fick något tillbaka )
Jobbigt i längden.. meeen.. nu har jag börjat lära mig säga nej.
Och då när jag började säga nej trodde folk att man va otrevligt så tänkte dom automatiskt "fn va sur hon har blivit då ???" eller ngt sånt.
Nej inte sur, stark.
;)

So foak´s learn to say no, it just helps you better.



Puss / E.


Kommentarer
Postat av: soulie

sv: tack så mycket och detsamma (:

2009-11-24 @ 21:51:20
URL: http://assuefacente.blogg.se/
Postat av: Lina

Hejja Emma!!!! =D

2009-11-26 @ 16:41:30
URL: http://monroy.blogg.se/
Postat av: Hanna

Så sant som det är sagt.... vi har ju lite svårt för det där, vi systrar.... kram

2009-11-27 @ 12:37:10
URL: http://halsobrunnenspa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0