Vårt Sverige

Sverige = Tryggt och fritt land ??
Vad vi tror iallafall, men vart man vänder sitt ansikte så finns det fientlighet i alla dess små hörn, det är inte så fritt som det tycks i vissa saker..

Jag tycker om Sverige, Sverige med mångkulturen, Sverige med många olika sorters människor, Sverige med olika religoner.
När jag går utanför mitt portdörr och möter grannen börjar jag med att säga hej, sen möter jag nästa granne och säger Salam Aleikum, sen kommer nästa granne då säger jag Hola, sen kommer en annan granne då säger jag Salam Shobi, sen kommer ännu en granne då säger jag Moshi Moshi.
Eller om jag går ner för gatan o känner lukten av kebab i ena hörnet, pizza i andra, kinesisk mat i ett annat, och indisk mat på andra sidan, pasta en bit fram, och köttbullar i resturanten brevid.
Sen går jag förbi några höghus, och från ena fönstret hörs arabisk musik, och i det andra hörs somalisk, sen kommer lite salsa, sen lite dansband.
Sen dansar jag lite av varje som jag lärt mig från mina kompisar medans jag går förbi, då möter jag en kvinna i slöja, sen kommer en kvinna i kortkort, sen möter jag en man med turban, sen möter jag en färglatt indisk kvinna. = Vårt Sverige, som vi vill behålla.
Det är det här jag kallar Sverige, MÅNGKULTURELLT. utan allt det här är det inget riktigt Sverige, Swedi, landet som har öppen syn på allt, ett fritt land, ett tryggt land.
??
Eller.. ??

Sverige utan kebab, hallååå ? Det funkar inte, haha ! Nää men allvarligt nu.

Det kan ändras om ni röstar på Sverige Demokraterna.
30 November är det en återskapelse av 30 November 1991.
30 November 1991 demonstrerade 100tals antirasister mot nasizterna i Sverige och dom Nasizterna backade och Nasizt parti backade ur från valet.
Snälla förstör inte Sverige med ett parti som Sverige Demokraterna.. Nasizterna är sveriges hot.
SD som säger att det är muslimerna som är Sveriges hot, när det är dom själva som är bovarna.
Det är dom som förstör Sverige.. gör så att Sverige blir ett dåligt land, ett otryggt och osäkert samhälle. Vi måste stå upp nu.. 30 November gäller det, Stockholm ( vet inte vart än men kmr med det ).
Fight for our rights. Fight for our friends and fight for what we are.
Samhällets folk.
SD får inte komma in i regeringen, då är det kört.

=(

Puss / E.


Kommentarer
Postat av: beritdolores

Hej f!

Så rätt så rätt, du skriver så bra, du kanske ska bli politiker !?

Kram

2009-11-11 @ 11:32:38
URL: http://www.svenningson.se
Postat av: Eruuka

Jamen herregud det är ju pinsamt för fan ! Jag fick fan huvudvärk när jag läste det :D



Tack ;)

2009-11-11 @ 18:28:06
URL: http://eriikanu.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad fint du beskriver vårt mångkulturella sverige. Kan riktigt känna glädje i alla dessa olika kulturer som bli en.

2009-11-13 @ 14:59:55
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vad bra du skrivit !! Kram

2009-11-14 @ 19:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0