Idag..

Är en fin dag, idag fyller min finaste år =)
Grattis habibi på födelsedagen !!!

Solen skiner, det ligger löv på marken, det är höst.. höst.. men fint.. luften är frisk och härlig,, kallt men det gör inte så mycket.. gick o handlade lite "mat" ( chips, dricka o nötter ) tills ikväll o det är en bit att gå men det va en härlig promenad iallafall =)

Nu sitter jag här hemma i våran fina lägenhet som jag trivs jätte bra i, och kollar på tv o sitter o läser på internet.. finns många intressanta och lärorika bloggar faktiskt,, dom tycker jag om att läsa.. men jag orkar varken läsa eller bry mig om bloggar som handlar om kläder, mode, nyaste sakerna m.m.
Det är bara onödiga saker o onödig energi.. visst jag tkr om att köpa kläder och skor och sånt.. men varför läsa om sånt när man kan läsa om annat som man lär sig av =)

Jag är på bra humör idag också.. även om det vart en vändning, först va allt jätte bra ( jobb ) men sen så blev det dåligt.. men man ska hålla huvudet högt o fortsätta kämpa =) det kmr ngt nytt jobb snart.. ett bättre.. jag saknar mitt gamla jobb faktiskt.. Omsorgen även om det är ett slitigt jobb men det är nyttigt därför man hjälper andra människor, som behöver hjälp.. så man gör en god gärning, jobbet jag hade nu ( telefonförsäljning ) va inte riktigt min grej, ringa och "lura" folk.. det är fel faktiskt.. men jag har iallafall testat det nu och fått en erfarenhet.. jag skulle kunna hålla på med försäljning men inte av kalsonger genom telefon.. haha.. man fick inget tillbaka lixom.

Nee så om jag får välja mellan Omsorgen som är ett slitigt och krävande jobb eller mellan telefonförsäljning där man sitter på en stol framför en dator flera timmar om dagen och ringer till folk och säger samma meningar 500 ggr om dagen så väljer jag det lite mer krävande jobbet men där man får känna att man gjort något bra.

Hur mår ni alla idag då ? Jag hoppas ni mår jätte bra =)

Igår fyllde min fina bror år, 25. Jag hoppas han hade en underbar dag !

Nä nu ska jag göra lite fint här, har ingen dammsugare men sopen funkar bra ;) haha..

Ni får ha en fin dag.

Puss / E.



Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis grattis till dem :-)



Håller dig om dina tankar kring jobb! Helt klart hellre ett slitigt jobb som känns rätt än ett tråkigt jobb där man känner att man "lurar" folk.

Har du något annat jobb på g eller är du arbetssökande nu?

Tycker det låter som du gjort ett bra val iaf, hoppas du snart är på jobb igen :-)

2009-10-02 @ 19:59:08
URL: http://smuppra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0