Salam Aleikum

Salam, hur mår ni ? =)
Jag mår bra men min rygg is paain.. vet inte vad.. men det blir bättre om jag går typ.. så har varit på riktigt höst promenad ikväll, det va skönt väder ute, inte så kallt och lite mysigt sådär =)

Idag har jag inte gjort så mkt, letat jobb.. har sökt lite olika.. skulle på Arbetsförmedlingen idag, klev upp kl 8 imorse, tog bussen och åkte in till centrum, gick dit och när jag kom dit så visa de sig att det är imorn, så då är det så att min dator är en dag före i kalendern =P.. haha.. blev glad.. men ingen fara, passade på att lämna tillbaka en bok på biblioteket, Zahiren, den va otroligt bra, skriven av Paulo Coelho.. De va en riktig kärleksberättelse, men inte som andra böcker eller historien, kan berätta lite.
Zahiren som boken heter betyder någonting man är besatt av, något synbart, närvarande och något som är omöjligt att inte lägga märke till.
Iallafall så handlar det om en man som är gift med en kvinna och han är väl inte den bästa och trognaste mannen kan man säga, han är otrogen och sånt, så en dag är hans fru helt plötsligt borta, han vet inte vart hon är, så börjar han söka reda på henne och hon blir hans Zahir.
Och samtidigt som han letar henne så hittar han också sig själv, och inser sina fel och misstag han gjort.
Den är jätte spännande !

Så idag lånade jag en ny bok, Ingen tar mina barn, hette den, har läst lite men den är redan spännande ;)
Älskar sanningsbaserade böcker, det handlar om en kvinna som är gift med en man så tar han hennes barn till sitt land, den är väl kanske rätt lik Inte utan min dotter men ändå inte.. Inte utan min dotter, har inte läst boken men filmen har jag sätt, den va spännande och så men jag tyckte va fel ändå därför som den visade så ville dom att man skulle tänka att alla iranier är sådär som i filmen.

Sen har jag inte gjort så mkt, bakade lite bröd det blev gott, sen fixat lite mat, som oxå blev gott,, haha.

Nu sitter jag o kollar när grabbarna spelar fotboll på playstation o skriker på arabiska jag fattar inte mkt än "Roooh" som betyder spring eller "jallaaaaa" som alla vet vad det betyder skynda och mkt "LAAAA" när det inte går bra som betyder nej eller "EIIIIIII" som betyder ja när det går bra, eller "x" som betyder så mkt som tryck på knappen x hahah men kul är det ;)

Lär mig mer o mer arabiska iallafall, det är kul =)

Puss / E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0