Hej !

Vet ni vad jag har kommit på ?
Eller inte jag, men läste det i en bra bok som jag håller på läser, Zahiren heter den skriven av Paulo Coelho, den är bra, rätt djup.
Men han skrev iallafall; "Dom sanna vännerna är dom som finns där när du får framgång, dom falska vännerna är dom som finns där när det går dåligt"

Det stämmer i det han skriver.
Och sånt märker man, ibland funderar man mkt på hur människan fungerar, varför är andras framgång eller vämående så motbjudande ? Och varför är andras olycka och ledsamhet så inbjudande ?
Det är ganska konstigt, men ändå ganska logiskt, man vill inte att andra ska få uppleva det man själv inte har, och man blir lättad när någon annan upplever något som man själv inte vill..
Därför blir man sur/arg/irriterad/börjar snacka skit eller slutar höra av sig/bry sig när det går bra för någon eller om någon helt enkelt uppför sig glatt, då blir man irriterad på den personen om man själv inte känner sig så, och om någon är ledsen eller har problem då är den där, får då är den glad att det är den andra personen som har det så och inte den själv.
Förstår ni ? Lite invecklat men det är svårt o skriva ner.. haha.

Men det är sånt man förstår när man tänker efter, på hur vissa är.
Och det är väldigt intressant.
Alla är ju inte så hela tiden, men någongång har vi nog alla gjort det nångång.. för människan är inte perfekt, människan är inte felfri.. det finns ingen som inte har gjort något fel nångång.

Så nu var det nog om djupheter, hehe.. fast jag tkr om att snacka om sånt.. satt härom kvällen hos en kompis o vi snacka religon i flera timmar =P
Religon är jätte intressant faktiskt..

Så hur mår ni alla ?
Jag mår bra, har fått lägenhet nu, vet inte om jag skrivit det innan, men det är en jätte fin 2a, på 61 kvm, hon sa till mig hon som hyr ut, tyvärr en liten 2a, men den är stor nog och räcker bra =)
Vi har en liten uteplats oxå, hihi.
Så idag har vi vart där och montera ihop säng, o fixa lite lampor och små grejer.. tyvärr har vi inte fått elen än så vi kan inte va där.. men imorn kommer den nog, förhoppningsvis.
Verkligen start from scratch, det ända jag hade med mig va kläder, skor och smink.. hehe..
Men sånt är spännande ;)

Men det är lite ensamt, man är van att ha sin familj omkring sig och nu är dom 120 mil bort, 12 timmar med tåg, men det går bra faktiskt.. kommer ihåg när jag var liten, vilken mamma gris.. sen när jag var runt 14-15 var jag rädd för nästan allt, sen började jag göra dom sakerna som jag var rädd för, typ resa, göra saker själv osv.. utveckling.. ett litet frö som växt.. är lite stolt över mig själv, om man får säga så utan att vara ego..
Så en sak jag vill säga till alla som är rädd, jag vet det är svårt men om man möter sin rädsla så kommer man lära känna sig själv ännu bättre, och då kommer man växa, och det är en underbar känsla..
Att vara stolt över sig själv gör att man kan va stolt över andra.. samma sak som att man måste älska sig själv för att kunna älska andra.
Allting har med sig själv att göra. Men sånt är svårt att inse. Men när man väl gör det, då kan det bara gå framåt.

Iallafall, imorn börjar jag min utbildning oxå, min säljutbildning, va på intervju förra veckan, jag fick komma tillbaka imorn och börja utbildning, sen blir det väl provanställning vad jag fattade =)
Känns bra. Lite nervös bara.. hehe men det är väl normalt.

O sist men inte minst, jag är huuuungrig.

;)

Puss / E.


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej !

Åh, så mycket klokt du skrivit, så fint och tänkvärt!

Ja, jag är mycket stolt över dig, som bara har gett dig iväg, långt från oss familjen. Och själv tagit itu med saker själv. Skaffat jobb, lägenhet, vänner.

Du gör det bra och jag är jättestolt över dig och önskar dig all lycka!

Men det är tomt här hemma och samtidigt så känner jag mig lugn eftersom jag vet att du har det bra.

Lycka till på din första arbetsdag och ät ordentligt!

Kram från Mamma, Älskar dig mycket !

2009-09-07 @ 08:33:25
Postat av: Lina

Gud vilket bra inlägg gumman! =)

Det är ju faktiskt så. Men många gånger vill folk hänga med folk som det går bra för, för att känna sig bättre eller kunna skryta. Jag tror man et vilka som är ens riktiga vänner när det går piss och alla vill spotta på en. De som finns där då är en riktig vän.. hänger du med? haha,,,



Va kul med lägenheten! Bilder tack!!! puss

2009-09-07 @ 16:52:07
URL: http://monroy.blogg.se/
Postat av: Hanna

Visa ord från en vis syster! Oj vad spännande,längtar tills jag får träffa dig där nere i ditt " nya" liv! Du är så duktig och jag är så stolt över dig!! PUUSSS

2009-09-08 @ 23:08:30
Postat av: Lina

HUr går det på nya jobbet?? =)

2009-09-14 @ 22:32:43
URL: http://monroy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0